International journal
ISSN 2311-0759 (Online)
ISSN 2311-0740 (Print)


новые медиа

Жанровая и форматная специфика текста в бренд-журналистике

В статье проверяется гипотеза о том, что особенности построения и гибкость формата текста сделали сторителлинг оптимальной жанровой моделью в бренд-журналистике (журналистике продвижения). Сторителлинг понимается как самобытная организация речи в интернет-коммуникации (как жанр), при этом формы, форматы реализации этого жанра множественные, сторителлинг открыт для новообразований и трансформаций. Подробно проанализированы причины популярности сторителлинга, раскрыта его ценность для сферы массовых коммуникаций.

Text transformation under the influence of the genre system of communicative internet space social media services (based on english-language political sites)

The article addresses the problems of computer-mediated communication and convergent characteristics of Internet contributing to genres 2.0 system formation and development, which has essentially transformed the basic notion of the text. The notion of political media text is specified within new media context, main characteristics of media texts are defined and an attemp of media texts typology building as well as linguistic analysis on their lexical, morphological and syntactical levels is made.