International journal
ISSN 2311-0759 (Online)
ISSN 2311-0740 (Print)


трансформация

Genre PRology and convergence of genres of PR text

In the basis of a special area of genre PRology as a branch of the science of public relations the authors put the criterion of the diversity of PR-information in multi-channel public communication via new media. As a subject of genre PRology, the authors consider convergence of information formats of a PR text in a multi-channel PR. In the genre revision of PR communication in social media, the genre transformations of PR texts are influenced by the following factors: 1) technological, 2) intentional, 3) structural.

Жанровая пиарология и конвергенции жанров PR-текста

В основе особого направления пиарологии как науки о связях с общественностью – жанровой пиарологии – лежит критерий многообразия форматов PR-информации в условиях мультиканальной публичной коммуникации. В качестве предмета жанровой пиарологии рассматривается конвергенция информационных форматов PR-текста в условиях мультиканального PR-дискурса. В жанровой ревизии PR-коммуникации в социальных сетях на жанровые трансформации PR-текстов влияют следующие факторы: 1) технологический, 2) интенциональный, 3) структурный.