International journal
ISSN 2311-0759 (Online)
ISSN 2311-0740 (Print)


микроструктура нарратива

Structural features of narratives produced by bilingual children living in Kyrgyz Republic

The article deals with Russian-language narratives produced by bilingual children aged 4–6 year, living in Kyrgyzstan and speaking both Russian and Kyrgyz languages. Children are developing in the situation of «mixed bilingualism», with Russian as a dominant language. Narratives were collected using the MAIN experimental tool, which includes several sets of pictures for telling/retelling stories, standard texts for retellings, and tables for evaluating speaking skills.

Структурные особенности нарративов двуязычных детей в республике Кыргызтан

Статья посвящена русскоязычным нарративам, порожденным детьми-билингвами 4–6 лет, проживающими в Кыгрызтане и говорящими на русском и киргизском языках. Дети растут в ситуации «смешанного билингвизма»; русский язык является для них доминантным. Нарративы собирались при помощи инструмента MAIN (ТОН), включающего несколько наборов рисунков для создания рассказов / пересказов, стандартные тексты для пересказов и таблицы оценивания речевых навыков. В статье рассматриваются особенности макро- и микроструктуры нарративов.